این دوره به مدت ۳۰ ساعت به‌صورت تئوری و عملی توسط شرکت آرکا با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی­تکنیک تهران) برگزار خواهد شد. وجه تمایز این دوره با سایر دوره‌های مشابه نرم‌افزار Datamine، در آموزش مفاهیم کاربردی در استفاده از این نرم‌افزار است. متأسفانه بخشی از کاربران این نرم‌افزار که در زمینه مدل‌سازی، ارزیابی و تخمین منابع معدنی فعالیت می‌کنند، فاقد دانش زمین‌آماری کافی هستند و این نقیصه با وجود تسلط بر محیط نرم افزار، منجر به افزایش عدم قطعیت مطالعات شده و سطح اعتماد به مدل و تخمین را کاهش می‌دهد. به‌عنوان نمونه، مطالعات آنالیز ساختاری (واریوگرافی) یکی از مهم‌ترین بخش‌های مطالعات زمین‌آماری و در واقع پایه مطالعات تخمین است. بر اساس نتایج این آنالیز، بیضوی ناهمسانگردی طراحی و در ادامه پارامترهای جستجو و انتخاب داده‌ها و در نهایت محاسبات اوزان تخمین صورت خواهد گرفت. هرگونه اشتباه و یا ساده‌انگاری در این آنالیز می‌تواند عدم قطعیت نتایج تخمین را افزایش دهد.

Datamine

در این دوره که با مدرسی، دکتر محمد صفا ،دکتری تخصصی اکتشاف معدن و متخصص در زمین آمار و با تجربه در تخمین و مدل سازی محدوده های بزرگ معدنی کشور، ارائه خواهد شد، در کنار آموزش نرم‌افزار، مفاهیم زمین‌آماری مورد نیاز در زمینه تحلیل و پردازش داده‌های به‌دست‌آمده از گمانه‌ها، مطالعات آنالیز ساختاری و روش‌های مختلف تخمین و رده‌بندی منبع معدنی نیز در مدت ۳۰ ساعت آموزش مفید، ارایه داده خواهد شد.

سرفصل‌های ارائه شده در این دوره شامل موارد زیر است:

  • مدل‏سازی گمانه ‏ها
  • مدل‏سازی سطح زمین
  • مدل‏سازی پیکره معدنی
  • طراحی مدل بلوکی
  • مطالعات آنالیز ساختاری
  • تخمین و ارزیابی منبع معدنی
  • رده ‏بندی منبع معدنی

زمان برگزاری:  ۵ شنبه‌ها، به مدت ۴ هفته (۲، ۹، ۱۶ و ۲۳ آذرماه)

  ساعت برگزاری: ۹ الی ۱۳ –  ۱۴ الی ۱۷:۳۰
  محل برگزاری: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی­ تکنیک تهران) – دانشکده مهندسی معدن

   هزینه دوره:  ۲۰۰ هزار تومان

    مدارک مورد نیاز برای ثبت نام: 

  •  تصویر کارت ملی
  •  تصویر فیش واریزی به حساب شماره: ۱۲۵۴۰۴۱۷۴۷ (شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۸۶۳۳۶۶۳۵۵) بانک ملت به نام سامان شهراز   

راه های تماس و ارسال مدارک:        تلگرام arcasimapco@،    تلفن:   ۸۸۴۵۵۶۴۸-۰۲۱               Email:info@arcamap.com

       * همراه داشتن لپ‌تاپ به‌منظور بخش عملی دوره بر عهده شرکت‌کنندگان است. نرم افزار و دیتای انجام کار در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت

 

 

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *