کشاورزی دقیق

کشاورزی دقیق به عنوان صنعتی نوپا برپایه داده های مکانی اعم از نقشه های توپوگرافی، تصاویر ماهواره ای و هوایی و مدیریت آنها در یک سیستم یکپارچه اطلاعات مکانی استوار است. ما در شرکت آرکاسایمپ با دسترسی جامع به پلتفرم‌های هوایی و فضایی(بهترین روش‌های بدست آوردن اطلاعات مکانی) و بهره‌گیری از متخصصان، داده‌های مورد نیاز برای محاسبات دقیق سطوح ناهمگونی مزارع و باغات را تأمین نموده و بدین ترتیب پتانسیل قابل توجهی را جهت توسعه پایدار صنعت کشاورزی دقیق فراهم آورده‌ایم.

_

آنچه کارشناسان و مدیران نیاز دارند

_
متخصصان کشاورزی دقیق

نظارت بر توسعه و تغییرات محصولات در طول زمان
محاسبه میزان بهینه مصرف کود، آب و سم
پیش‌بینی بازده تولید
پشتیبانی و مشاوره در زمینه‌های مدیریت و اجرا
مشخص کردن مرزها و حدود اراضی

سازمان‌های مدیریتی

نظارت بر تولید ملی
تهیه نقشه‌های کاربری اراضی و برنامه‌ریزی برای مدیریت آنها
کنترل درخواست‌های کشاورزی از طریق یارانه و وضع مقررات کاداستر اراضی کشاورزی

بانک‌ها و موسسه‌های مالی

ارزیابی توانایی انجام تعهدات
ارزیابی بازار بورس

شرکت‌های بیمه

محاسبه انواع شاخص‌های تولید محصولات
ارزیابی سطح و میزان آفات

آنچه انجام می‌دهیم

خدمات تخصصی حوزه کشاورزی

نقشه‌ برداری اراضی کشاورزی، تهیه نقشه دقیق توپوگرافی در پروژه‌های احداث کانال‌ها و خطوط انتقال آب و احداث کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی کشاورزی، تهیه نقشه آبراهه‌ها و ارتباط آنها با مناطق مستعد کشت و همچنین تهیه نقشه‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی از مهمترین داده های مورد نیاز در کشاورزی دقیق است که تمامی توسط شرکت آرکاسایمپ قابل سفارش است. 

تشخیص و تمایز گونه‌های مختلف گیاهی، محاسبه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی، مطالعه مناطق آسیب‌دیده کشاورزی بر اثر کم‌آبی یا حمله آفات از جمله مهمترین خدمات ما در این حوزه است که عمدتاً با استفاده از تصاویر ماهواره‌ ای صورت می‌گیرد. تهیه نقشه جامع پوشش گیاهی هر منطقه و برآورد میزان محصول زیر کشت، از کاربردهای دیگر داده‌های سنجش از دوری است.

تصاویر ماهواره‌ ای آرشیوی منبع بسیار ارزشمندی از گذشته هستند. این تصاویر دارای شناسنامه‌(متا دیتا) بوده و در دعاوی حقوقی توسط دادگاه یا کارشناسان رسمی دادگستری قابل استناد هستند.

با استفاده از تصاویر ماهواره‌ ای می‌توان در دوره‌های زمانی مختلف، اراضی کشاورزی را از حیث نوع کاربری و تغییرات احتمالی، سطح زیر کشت، میزان آفات، خشکسالی و سایر موارد تحت نظارت قرار داد. تنوع در تصاویر ماهواره ای با رزولوشن بسیار بالا و پوشش وسیع از مهمترین مزایای این تکنولوژی در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود.

درخواست مشاوره رایگان

 

به مشاوره

نیاز دارید؟

با ما تماس بگیرید

و سوال خود را از یک کارشناس بپرسید

آنچه انجام داده‌ایم

برخی پروژه‌های تخصصی حوزه کشاورزی