سیزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته(ایران کانمین ۲۰۱۷) از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. شرکت مدیریت و پردازش اطلاعات مکانی آرکا همچون سال گذشته افتخار میزبانی تعداد زیادی از متخصصین، معدنکاران و فعالان این حوزه را کسب نمود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز نخست این نمایشگاه از غرفه این شرکت بازدید و آقای مهندسی حسینی به اختصار به معرفی خدمات و فعالیت‌های شرکت آرکا پرداختند.

بازدید وزیر صمت از غرفه آرکا در نمایشگاه ایران کان مین 2017

در جلسات متعدد و فشرده‌ای که کارشناسان شرکت آرکا(مهندس شهراز، مهندس اکبریان و دکتر صفا) با صاحبان معادن و متخصصین این حوزه برگزار نمودند بحث و تبادل نظر پیرامون تصویربرداری ماهواره ای، نقشه برداری هوایی با استفاده از پهپادها و همچنین خدمات نوین اکتشاف معدن به همراه معرفی آخرین توانمندی‌ها و پروژه‌های انجام شده صورت پذیرفت.

غرفه آرکا در نمایشگاه ایران کان مین 2017

در روز اول این رویداد معدنی و در محل سالن اجتماعات خانه معدن ایران، کارگاه تخصصی ۲ ساعته با موضوع «دانش زمین آمار در مطالعات ارزیابی منابع و ذخایر معدنی اختیار یا الزام!» برگزار گردید.

تدریس دکتر صفا در کارگاه تخصصی «دانش زمین آمار در مطالعات ارزیابی منابع و ذخایر معدنی اختیار یا الزام!»

دکتر محمد صفا به نمایندگی از شرکت آرکا، در مورد اهمیت دانش زمین آمار در مطالعات مدل سازی و تخمین منابع معدنی توضیحات کاملی را ارائه داد. در این کارگاه ابتدا به اختصار در مورد تئوری مباحث مختلف زمین آماری طرح موضوع شد و در ادامه کاربرد این مباحث در مطالعات مدل سازی و تخمین منابع معدنی به تفضیل مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست تخصصی با ارائه جداول و نمودارهای مختلف تاثیر انتخاب اشتباه پارامترهای مدلسازی و تخمین در نتایج این مطالعات مورد نقد و بررسی قرار گرفت و بر لزوم به کارگیری دانش و تجربه کافی در مسیر این مطالعات، جهت تمایز منبع معدنی اقتصادی از منبعی غیر اقتصادی تاکید گردید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *