دولت استرالیا بیش از یک میلیون دلار در بخش تکنولوژی پهپادها سرمایه گذاری خواهد کرد. هدف از این سرمایه گذاری تکمیل عملیات نقشه برداری محیطی پیش از اجرای پروژه های معدنی، به منظور اطمینان از ایمنی معدنکاران و به حداقل رساندن آسیب های زیست محیطی ناشی از عملیات معدنکاری است.

این پول به عنوان بخشی از پروژه صندوق توسعه پروژه های مواد معدنی، فناوری و خدمات (METS) در کسب و کار نقشه برداری الکترونیکی (Emapper) در استرالیای غربی سرمایه گذاری می شود. به پروژه Emapper مبلغ ۱٫۲ میلیون دلار از بودجه دولتی و ۱٫۲ میلیون دلار دیگر از سرمایه گذاری های صنعتی اختصاص می یابد.

ریچ گروس مدیر اجرایی  METS گفت: “فرصت های به وجود آمده در این پروژه، از منظر اجماع و نوآوری برای رشد این بخش حیاتی است. تسهیل نوآوری های اینچنینی بخشی از مأموریت تعریف شده برای METS است. فعالین در این پروژه از طریق طرح های نوآورانه خود، مشارکتی ارزشمند در فعالیت های معدنی و METS خواهند داشت.”

سرمایه گذاری دولت استرالیا بر روی تکنولوژی پهپادها

پهپادها برای جمع آوری طیف وسیعی از اطلاعات از سایت های بالقوه معدن طراحی شده اند. پس از ترکیب اطلاعات برداشت شده به کمک پهپادها با اطلاعات موجود، مناطق امیدبخش برای آغاز عملیات بهینه اکتشاف معدن تعیین می شود. این ویژگی امکان تجزیه و تحلیل سریع و کارآمد داده ها را فراهم می سازد. همچنین از این طریق نیاز به نیروی کار انسانی در مراحل اولیه فعالیت معدنکاری و اکتشاف که دسترسی به مناطق هدف بسیار دشوار و مستلزم صرف هزینه و زمان طولانی در محیط های بعضا نامطلوب مانند منطقه Pilbara استرالیای غربی که در آن ۲۷ گونه از مارهای سمی قرار دارد، حذف می شود.

داده های این طرح بر روی یک برنامه تلفن همراه به نام  Scout بارگذاری و شناخته می شوند. این نرم افزار بطور خودکار داده ها را چک می کند تا اطمینان حاصل شود دقیق و به روز هستند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *