وزارت تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات متحده عربی در نظر دارد از پهپادها برای نقشه برداری هوایی مناطق کشاورزی در این کشور استفاده کند. در همین راستا این وزارتخانه از چند شرکت فعال در زمینه پرنده های بدون سرنشین در امارات متحده عربی به منظور انجام فاز آزمایشی این پروژه دعوت کرده است. فاز آزمایشی که در هفته دوم ماه ژوئن آغاز خواهد شد، شامل نقشه برداری ناحیه وادی الخیب (۵۰۰ کیلومتر مربع) در منطقه فجیره با استفاده از پهپادها خواهد بود.

دکتر تانی بن احمد الزهویه وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات در مورد این پروژه اظهار کرد: «استفاده از سیستم نقشه برداری هوایی پرنده های بدون سرنشین، راه حلی ایده‌آل برای تولید داده‌های هوایی بسیار کارآمد با وضوح بالا، از جمله نقشه توپوگرافی، نقشه کانتوری و مدل های سه بعدی بافت منطقه است»

این داده‌ها به منظور تولید اطلاعات دقیق آماری که به طور مستمر به‌روز می‌شود، به طور سیستماتیک مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

نقشه برداری UAV مناطق کشاورزی

خروجی‌های نقشه برداری هوایی مناطق کشاورزی

برخی از اطلاعاتی که از طریق این پروژه جمع‌آوری می‌شود شامل تعداد گلخانه‌ها، مساحت اراضی بادشکن، مساحت زمین‌های بایر، مساحت ساختمان‌ها و امکانات موجود در مزارع، تعداد چاه در هر مزرعه، نوع خاک و شوری و جمعیت دام خواهد بود. انتظار می‌رود با استفاده از داده های برداشت شده به وسیله پرنده های بدون سرنشین اطلاعات دیگری نظیر تعداد کندوهای زنبور عسل در هر مزرعه، محدوده مزرعه و مرزهای جغرافیایی، طبقه‌بندی مزرعه(مزرعه کشاورزی، مزرعه دامپروری یا ترکیبی)، محدوده محصولات موقت و دائمی، تعداد درختان نخل و درختان میوه و همچنین مناطق حفاظت شده کشاورزی قابل استخراج باشد.

دکتر الزهویه ابراز امیدواری کرده تا از طریق این پروژه یک پایگاه داده بسیار دقیق کشاورزی ایجاد شود. این پایگاه داده می‌تواند با توجه به برنامه‌های تدوین شده به منظور دستیابی به نتایج چشمگیر در زمینه کشاورزی دقیق در این وزارتخانه، پشتیبان بسیار خوبی برای تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی‌های پیش‌رو باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *