نقشه برداری کاداستر

نقشه برداری کاداستر، نقشه برداری ثبتی است و در نهایت نقشه‌های تولید شده دارای ارزش حقوقی خواهند بود. از این رو روش برداشت، دقت و مستندات تولید شده با سایر نقشه‌ برداری‌ های دیگر متفاوت است. نقشه‌ کاداستر در دو حوزه شهری-روستایی و غیر شهری(کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست) به عنوان یکی از مهمترین مستندات مالی و اداری مراجع قانونی و تصمیم‌گیری در کشور به شمار می‌روند. وسعت زیاد اراضی که نیاز روزافزون و فراوانی به نقشه‌برداری دارند از یک طرف و دقت بالا از طرف دیگر موجب شده است نقشه برداری کاداستر از حیث زمان و هزینه، فشار مضاعفی را به دولت‌ها، شهرداری‌ها و مراجع ذی‌ربط تحمیل کند. از این رو ما در شرکت آرکاسایمپ با استفاده ار روش‌های نوین نقشه‌ برداری به سطح بهینه‌ای از زمان، هزینه و کیفیت دست یافته‌ایم.

نقشه برداری کاداستر شهری

نقشه برداری کاداستر شهری

کاداستر شهری - روستایی

نقشه برداری کاداستر شهری با هدف برداشت موقعیت و ثبت مستقلات، مستحدثات و معابر انجام می‌گیرد. جزئیات و مقیاس برداشت متناسب با طرح‌های تعریف‌شده اعم از جامع، هادی و تفضیلی می‌تواند متفاوت باشد. در حال حاضر، حدود ١،٢٠٠،٠٠٠ هکتار اراضی شهری وجود دارد و پیچیدگی‌ها و معضلات روزافزون زندگی شهری نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد و نقشه کاداستر، گام اول و مهم آن است. به عبارت دیگر نیاز به سرعت‌دهی به تولید و به‌روزرسانی نقشه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌ها دو فاکتور اساسی در این موضوع است.
ما در شرکت آرکاسایمپ با لحاظ این دو مهم راهکارهای لازم جهت تولید نقشه های کاداستر شهری با مقیاس‌های ۱:۵۰۰، ۱:۱۰۰۰ و ۱:۲۰۰۰ را فراهم کرده‌ایم.

نقشه برداری کاداستر کشاورزی

نقشه برداری کاداستر کشاورزی

کاداستر غیر شهری(کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست)

پروژه نقشه برداری کاداستر کشاورزی در کشور در حال حاضر توسط سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی و تحت نظارت سازمان نقشه برداری کشور و بر اساس دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده در مقیاس ۱:۲۰۰۰ در حال انجام است. ایران در حدود ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد و این پروژه با هدف تهیه نقشه ثبتی اراضی زراعی (آبی و دیم) و اراضی باغات اعم از بایر یا دایر تعریف شده است.
پروژه نقشه برداری کاداستر اراضی کشاورزی به سه روش نقشه‌برداری زمینی، هوایی و هوایی بدون سرنشین انجام می‌شود و در این راستا از خدمات تخصصی مهندسین مشاور زمین‌شناسی نظیر فتوگرامتری، کارتوگرافی، گویاسازی و GIS Ready نیز بهره برده می‌شود.
شرکت آرکاسایمپ با بهره‌گیری از پرنده‌های بدون سرنشین فتوگرامتری، گیرنده‌های به‌روز ماهواره ای GNSS و تجهیزات پردازش و تبدیل تصاویر هوایی به نقشه‌های دقیق و استاندارد، در حد توان نقش خود را در پروژه ملی نقشه برداری کاداستر کشاورزی ایفا نموده و خواهد نمود.

درخواست مشاوره رایگان

 

به مشاوره

نیاز دارید؟

با ما تماس بگیرید

و سوال خود را از یک کارشناس بپرسید

* Fields marked with * are mandatory.