در حال حاضر، تصاویر ماهواره‌ای، تصاویر هوایی و داده‌های مکانی در حرفه‌های مختلف کاربرد زیادی دارد و بنابراین همواره سؤالات و ابهاماتی نیز درباره آنها مطرح می‌شود؛ در ادامه تلاش شده تا به برخی از سوالات رایج‌تر در این زمینه پاسخ داده شود.
در صورتی که در این بخش به سؤال شما پاسخ داده نشده است، حتماً با استفاده از روش‌های معرفی‌شده در بخش ارتباط با ما، آن‌ها را مطرح کنید.

درباره شرکت آرکا

آیا شرکت آرکا وابسته به مجموعه یا نهاد خاصی است؟

خیر. شرکت آرکا یک مجموعه خصوصی است و تحت ضوابط کشور ایران به فعالیت می‌پردازد.

زمینه‌های اصلی فعالیت آرکا چیست؟

فعالیت‌های اصلی شرکت آرکا عبارت‌اند از: ۱- تأمین و پردازش داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای؛ ۲- نقشه‌برداری هوایی با استفاده از پهپاد ۳- ارائه خدمات GIS در بسترهای گوناگون

محصولات ماهواره ای

قیمت محصولات ماهواره‌ای چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت داده‌های ماهواره‌ای تابعی از نوع تصویر، رزولوشن، قیمت جهانی، حجم داده‌ها، تعداد باندها و قیمت ارز است. برای استعلام دقیق هزینه محصولات، با در اختیار داشتن مختصات محدوده مورد نظر به صفحه استعلام محصولات ماهواره‌ای مراجعه کرده و فرم استعلام تصاویر ماهواره‌ای را تکمیل نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما در تماس خواهند بود و ضمن معرفی محصولات موجود، شما را در طول مراحل خرید راهنمایی خواهند کرد.

تصاویر ماهواره‌ای قدیمی تا چه تاریخی وجود دارند؟

تصاویر ماهواره‌ای رزولوشن بالا و رزولوشن بسیار بالا از سال ۱۳۷۹ شمسی برای بسیاری از مناطق ایران موجود و قابل خرید هستند. برای استعلام و اطلاع از موجود بودن محصول مورد نظر خود، فرم استعلام را تکمیل نمایید یا از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

در صورتی که به دنبال تصاویر قدیمی‌تر هستید، تهیه تصاویر هوایی دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ از طریق سازمان نقشه‌برداری کشور امکان‌پذیر است. البته این تصاویر همه بخش‌های کشور را مورد پوشش قرار نمی‌دهند و عمدتاً برای شهرهای بزرگ و پرجمعیت‌تر موجود هستند.

تفاوت داده‌های رایگان ماهواره‌ای با محصولات تجاری چیست؟

امروزه امکان دسترسی به برخی داده‌های ماهواره‌ای به صورت رایگان نیز وجود دارد. این داده‌ها عمدتاً برای استفاده دانشجویان و محققان مناسب بوده و برای مطالعات گوناگونی مانند تشخیص تغییرات، محاسبه شاخص‌ها و … قابل استفاده هستند. محصولات ماهواره‌ای رایگان معمولا دارای رزولوشن بالایی نیستند و در همه تاریخ‌های مورد نظر، در آرشیوها موجود نیستند. لذا برای دسترسی به تصویرها و داده‌های ماهواره‌ای با رزولوشن‌های بسیار بالا، باندهای متنوع داده‌های طیفی برای مطالعات خاص و تهیه داده‌های مربوط به تاریخ‌هایی که در آرشیوهای رایگان وجود ندارند، لازم است تا داده‌ها از منابع اصلی تصویربرداری‌های ماهواره‌ای تجاری تهیه شود.

تصاویر ماهواره‌ای تجاری با تصاویر گوگل ارث متفاوت اند؟

تصاویر گوگل ارث (Google Earth) نیز با استفاده از داده‌های تهیه شده توسط شرکت‌های اصلی مدیریت‌کننده و ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای بروزرسانی می‌شود و برای بسیاری از مناطق، تصاویر در تاریخ‌های خاصی موجود می‌باشد. بروزرسانی‌ها برای مناطق شهری بزرگ و پرجمعیت به طور مرتب‌تری انجام می‌گیرد و در نواحی دورافتاده‌تر معمولا از تصاویر قدیمی‌تری استفاده شده است. این تصاویر برای مطالعات اولیه، بررسی بصری عوارض و مشاهده تغییرات زمانی تا حد زیادی مناسب است ولی امکان مطالعات طیفی و تولید مدل‌های ارتفاعی با استفاده از آن وجود ندارد. همچنین در مواردی مانند دعاوی حقوقی که نیاز به تصویر در تاریخ مشخصی وجود دارد، ممکن است در آرشیو گوگل ارث امکان دسترسی به این تاریخ‌ها وجود نداشته باشد.

خدمات مهندسی نقشه برداری

هزینه انجام عملیات نقشه‌برداری هوایی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه عملیات نقشه‌برداری هوایی با پهپاد به عواملی همچون مساحت محدوده، مقیاس و دقت مورد نیاز نقشه‌ها، پیچیدگی توپوگرافی، وجود راه‌های دسترسی، نوع خدمات خاص مورد نیاز کارفرما و پارامترهای پیش‌بینی‌نشده بستگی دارد. مطالعه و تخمین هزینه دقیق اجرای عملیات برای هر محدوده متناسب با شرایط ویژه همان محدوده صورت می‌گیرد و از یک اشل واحد برای همه مناطق پیروی نمی‌کند.

برای استعلام دقیق قیمت به صفحه استعلام خدمات نقشه‌برداری هوایی مراجعه نمایید یا از طریق راه‌های ارتباطی، با همکاران ما در تماس باشید.

همکاری با آرکا

چگونه می‌توانم در شرکت آرکا استخدام شوم؟

آگهی‌های جذب نیرو در وبلاگ آرکا و همچنین در رسانه‌های رایج مرتبط با شغل‌یابی منتشر می‌شوند. در صورتی که علاقه‌مند به حوزه داده‌های ماهواره‌ای و نقشه‌برداری هوایی با پهپاد هستید و یا در این زمینه دارای دانش و تجربه هستید، با تکمیل فرم همکاری، ما را از تخصص و مهارت‌های خود آگاه کنید.

درخواست مشاوره رایگان

 

به مشاوره

نیاز دارید؟

با ما تماس بگیرید

و سوال خود را از یک کارشناس بپرسید

* Fields marked with * are mandatory.