بخش تحقیق و توسعه نرم‎‌افزار رانندگی خودکار تویوتا TRI-AD، شرکت فناوری اطلاعات NTT DATA غول فناوری اطلاعات و شرکت Maxar، از نتایج همکاری خود در ساخت نقشه های با کیفیت HD از تصاویر ماهواره ای تجاری را رونمایی کردند. این دستاورد منجر به پیشرفتی چشمگیر در تولید کارآمد نقشه های رانندگی خودکار شده است.

در این راستا، متخصصان شرکت NTT DATA با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی(AL) اطلاعات مورد نیاز را از کتابخانه تصاویر ماهواره ای اپتیکال مکسار که بالاترین رزولوشن تجاری در دسترس را دارد استخراج کردند.

این دستاورد منجر به تولید شبکه دقیق جاده ای شد که پلتفرم تولید نقشه های اتوماتیک شرکت  TRI-AD از آن بهره می‌برد. در نتیجه نقشه های HD خودکار با دقت نسبی ۲۵ سانتی‌متر برای ۲۳ بخش توکیو و شش شهر بین المللی در خارج از ژاپن تولید شد.

نقشه های HD

تصویر سمت چپ تصویر ماهواره ای Maxar  را نشان می‌دهد. در تصویر میانی‌، هوش مصنوعی اتومبیل‌ها را از تصویر خارج کرد تا بتواند فرایند استخراج را انجام دهد. تصویر سمت راست نشانگرهای جاده ای را که AI از تصویر استخراج کرده است نشان می‌دهد.

وسایل نقلیه خودکار برای ایجاد ایمنی در رانندگی در لحظه از چندین سنسور استفاده می‌کنند که برای عملکرد مناسب باید این سنسورها با نقشه HD کاملا هماهنگ باشند.

در حال حاضر کمتر از یک درصد جاده‌های جهانی دارای نقشه HD هستند 1 و نیاز مبرم به افزایش پوشش جاده های شهری و محلی احساس می‌شود قبل از اینکه رانندگی خودکار بتواند به یک فناوری فراگیر در حمل و نقل تبدیل شود.

برهمین اساس، AMP انتظار دارد که برای به‌روزرسانی نقشه های خودکار زمان از دست نرود، مناطق تحت پوشش را افزایش داده و هزینه تولید و نگهداری نقشه های HD را کاهش دهد تا زمانی که در آینده این امکان فراهم شد همه جاده ها بتوانند حمل و نقل خودکار را پشتیبانی کنند.

پی‌نوشت:

۱- بر اساس اعلام شرکت TRI-AD نقشه های HD پس از تهیه برای کل شبکه بزرگراهی در آمریکا، چین، آلمان و ژاپن(۰/۲۳ میلیون کیلومتر) معادل کمتر از ۱ درصد از جاده‌های جهان(۳۹٫۵ میلیون کیلومتر)  خواهد بود.

۱ Comment

  • تو مملکت نه کار هست نه درآمدی هست نه نون برا خوردن په مردم برن چکار کنن شما اگه راست می گین برین اونایی که شیشه و هرویین وارد می کنند بگیرین اگه راست می گین این مسئولایی که این مملکت و غارت کردن بگیرین اگه الان بگن بیا با دولت تقسیم کنند قبول می کنه دولت به خدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *