در حال حاضر پهپادها تقریبا همه جا هستند. بررسی ها نشان می دهد که این تکنولوژی به بهبود و تغییرات موثر در صنعت معدن نیز کمک خواهد کرد. مثال های بسیاری وجود دارد که ثابت می کند استفاده از تکنولوژی پهپادها عملیات معدنکاری را ایمن تر می کنند، بدیهی ترین نمونه در این راستا، دور نگاه داشتن نیروی انسانی از محیط های مضر و خطرناک است.

شرکت BHP Billiton، پیشرو در استفاده از پهپاد

در بعضی از معادن ذغال سنگ شرکت BHP در کوئینزلند، برای افزایش ایمنی و چک کردن پارامترهای مختلف قبل و بعد از عملیات آتشکاری از پهپاد استفاده می شود. پهپادها همچنین با نظارت بر ترافیک، خطرات و شرایط جاده به منظور بهبود ایمنی عملیات ترابری در سایت های معدنی این شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. در معدن سد المپیک در افریقای جنوبی، تیم حراست به منظور بازرسی جرثقیل ها، برج ها و سقف ساختمان های بلند با هدف پیشگیری از مخاطرات کار در ارتفاع از تکنولوژی پهپادها کمک می گیرند.

به کمک دوربین های پیشرفته ای که بر روی پهپادها نصب می شود، می توان نقشه ها و مدل های سه بعدی بسیار دقیق متریک از سایت های معدنی تهیه کرد. استفاده از این تکنولوژی نسبت به استفاده از هواپیماهای مخصوص نقشه برداری بسیار مقرون به صرفه تر است، به طوری که طبق گزارش شرکت BHP تنها در سایت های معدنی این شرکت در کوئینزلند، از این طریق ۵ میلیون دلار در سال صرفه جویی می شود.

با استفاده از پهپادها می توان اطلاعات بیشتری از سایت های معدنی، با صرف هزینه و زمان کمتر نسبت به گذشته تهیه کرد. با بهره بردن از این تکنولوژی، علاوه بر اینکه می توان دپومتری را با دقت و سرعت بالاتری انجام داد، بازنگری عملیاتی طرح های معدن و بررسی بخش هایی که از نظر بهبود ایمنی یا بالابردن تولید نیاز به تغییر دارند، بسیار ساده تر و دقیق تر از گذشته خواهد بود. با استفاده از پهپادها نقشه برداران زمان کمتری را برای جمع آوری داده ها از سایت صرف می کنند و در عوض می توانند زمان بیشتری را به تفسیر و پردازش اختصاص دهند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *