درحالیکه روزنامه‌نگاران بر روی زمین در تکاپوی تهیه خبر هستند، ماهواره ها با چرخش بر مدار زمین این صحنه‌ها را با جزئیات دقیق از فضا مستندسازی می‌کنند.

به منظور بازتاب مهمترین رخدادهای زمین در سال ۲۰۱۷، شرکت دیجیتال گلوب، مجموعه‌ای از تصاویر خارق‌العاده را به نمایش گذاشته است که وقایع مهمی همچون بحران‌های طبیعی، دستاوردهای بهت‌انگیز و رویدادهای ژئوپلیتیک را روایت می‌کند.

 


تندبادهای دریایی Harvey ،Irma و Maria باعث ایجاد خساراتی در بخش‌های وسیعی از آمریکا شدند. تصویر اخذ شده در ۳۰ آگوست توسط ماهواره WorldView-2 است که حجم سیل در شهر Brookshire در تگزاس را نشان می‌دهد.

سیل در شهر Brookshire در تگزاس

 

جزیره آتشفشانی جدید تشکیل شده در چند صد مایلی شرق فوجی که دو جزیره هونگا-تونگا و هونگا-هاآبای را به هم متصل کرده است. تصویر اخذ شده با ماهواره WorldView-2 در ۲۹ جون این جزیره را نشان می‌دهد.

جزیره آتشفشانی جدید تشکیل شده در شرق فوجی

 


آغاز به کار ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ یکی از بزرگترین حرکت‌های اعتراضی در تاریخ امریکا را به راه انداخت. تصویر اخذ شده در ۲۱ ژانویه توسط ماهواره WorldView-2، اعتراضات زنان در شهر Denver را نشان می‌دهد.

اعتراضات زنان در شهر Denver

 


نسل کشی مسلمانان Rohingya در میانمار در سال ۲۰۱۷ در سطح بین‌الملل خبرساز شد. نیروهای نظامی دولتی در روهینگیا به صورت وحشیانه روستاها را به آتش کشیده و به زنان و بچه‌ها تجاوز کردند. بیش از ۶۲۰ هزار نفر از مردم مجبور به فرار به کمپ‌هایی در نزدیکی بنگلادش شدند. تصویر اخذ شده توسط ماهواره WorldView-2 در تاریخ ۵ نوامبر کمپ پناهندگان Nayapara در بنگلادش را نشان ‌می‌دهد.

نسل کشی مسلمانان Rohingya در میانمار 

 


عراق و سوریه مواضع گروه داعش را تصرف کردند. تصویر اخذ شده توسط WorldView-2 در ۹ اکتبر، نیروهای سوری را نشان می‌دهد که در میدان النعیم شهر رقه، دور هم جمع شده و با ویرانی‌های ساختمان‌های تخریب شده احاطه شده‌اند.

تصرف مواضع گروه داعش توسط نیروهای عراق و سوریه


در سال ۲۰۱۷ ونزوئلا با یکی از بدترین رکودهای اقتصادی در قرن اخیر روبرو شد. تصویر اخذ شده در تاریخ ۲۸ آوریل بوسیله ماهواره
WorldView-2 شلوغ‌ترین بندر ملی ونزوئلا به نام Puerto Cabello را نشان می‌دهد که با کاهش تاسف‌بار ترافیک کاری و تعداد کم کشتی‌های پهلو گرفته در چند سال اخیر روبه‌رو بود.

بندر ملی ونزوئلا به نام Puerto Cabello


در ۱۴ اکتبر در سومالی تروریست‌ها
یک کامیون حاوی بمب را منفجر کردند. این حمله که بزرگترین و مرگبارترین حمله از نوع خود بود، باعث کشته شدن ۵۱۲ نفر و مجروح شدن ۳۱۶ نفر شد. تصویر اخذ شده با ماهواره WorldView-3 در تاریخ ۱۶ اکتبر، نشان‌دهنده شرایط بعد از این انفجار است.

منفجر کردن یک کامیون حاوی بمب توسط تروریست‌ها در سومالی

 


نماینده ارشد سازمان ملل در ۱۰ دسامبر خواستار هماهنگی جهانی برای مقابله با قحطی شد. این بحران زندگی بیش از ۲۰ میلیون نفر در یمن، سومالی، سودان جنوبی و نیجریه را تحت تاثیر قرار داده است. تصویر اخذ شده در تاریخ ۲ دسامبر بوسیله ماهواره WorldView-2  گسترش پناهندگان و چادرهای پزشکی بر پا شده در یکی از آسیب‌دیده‌ترین مناطق در Dikwa در ایالت Borno نیجریه را نشان می‌دهد.

پناهندگان و چادرهای پزشکی بر پا شده در ایالت Borno نیجریه


آتش‌سوزی‌های بزرگ کالیفرنیا را در نوردید. کالیفرنیا با دو سانحه بزرگ آتش‌سوزی متحمل خسارت‌های زیادی شد. یکی در منطقه Napa و Sonoma در اکتبر و دیگری در داخل و اطراف لس‌آنجلس. این آتش‌سوزی‌ها باعث کشته شدن تعداد زیادی از افراد، نابودی هزاران خانه و صدها هزار مزرعه و باغ شده است. تصویر اخذ شده توسط ماهواره
GeoEye-1 در ۱۱ اکتبر، محله Coffey در Santa Rosa را که در آتش سوخته است، نشان می‌دهد. در این تصویر با ترکیب رنگی کاذب، مناطق قرمز نشان دهنده گیاهان سالم و مناطق سبز و خاکستری نشان‌دهنده خانه‌ها و گیاهان سوخته است.

آتش سوزی در کالیفرنیا

۱ Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *