پروژه تصویربرداری ماهواره ای سالیانه ۱۵۰ شهر ایران کلید خورد. شرکت دیجیتال گلوب اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸ متعهد به توسعه پوشش مناطق شهری بصورت سالیانه است. این خدمت که با نام Metro شناخته می‌شود به کارشناسان و تصمیم‌گیرندگان امور شهری این اجازه را می‌دهد که با دقت و صحت بیشتری تغییرات ایجاد شده در منطقه خود را تشخیص دهند و به‌موقع از وقوع بحران پیشگیری کنند.

Metro، تصاویر با قدرت تفکیک مکانی بسیار بالا را سالیانه برای ۶۰۰۰ منطقه شهری و کلان شهری فراهم می‌کند. این تصاویر می‌تواند برای سازمان‌هایی که نیاز به نقشه های جدید و دقیق دارند مفید باشد. این تصاویر موزاییک شده بوده و کل منطقه بصورت یکپارچه در یک تصویر قرار می‌گیرد و هیچ گونه حفره یا گپی در تصویر منطقه وجود ندارد.

شایان ذکر است تصاویر شرکت دیجیتال گلوب تحت سه برنامه با نام‌های Vivid، Metro و Dynamic تولید و ارائه می‌گردد.

مجموعه Vivid با پوشش سراسری و به‌روزرسانی ۱ تا ۳ ساله برای برخی از مناطق دارای تصاویری با قدرت تفکیک مکانی ۵۰ سانتی‌متر است.

مجموعه Dynamic نیز بر اساس نیاز و سفارش مشتری می‌تواند مناطق مختلفی را تحت پوشش قرار دهد، این تصاویر با رزولوشن مکانی ۵۰ سانتی‌متر ارائه می‌شوند.

اما مجموعه Metro، شامل مجموعه تصاویری از بعضی مناطق پرجمعیت است که بصورت سالانه به‌روزرسانی می‌شوند. مناطقی که در این مجموعه جای می‌گیرند شامل ۶۰۰۰ شهر و کلانشهر در سرتاسر دنیا بوده که موقعیت آنها مشخص شده است. قدرت تفکیک این تصاویر برای ۳۰۰۰ منطقه ۳۰ سانتی‌متر بوده و برای ۳۰۰۰ منطقه دیگر ۵۰ سانتی‌متر است. شایان ذکر است در حدود ۱۵۰ شهر و کلانشهر از ایران نیز در این لیست قرار دارند که قرار است هر ساله تصاویر به‌روز آنها در اختیار مشتریان قرار گیرد. در نقشه زیر می‌توانید موقعیت شهرهای خوش‌شانسی را که در مجموعه Metro قرار می‌گیرند را مشاهده کنید(نواحی قرمز و صورتی).

تصویر برداری سالیانه 150 شهر ایران

شهرداری ها برای رصد تغییرات شهر خود آماده باشند!

ما در شرکت آرکا امکان سفارش تصاویر ماهواره ای برای این نواحی از کشور را فراهم نموده‌ایم. تصاویر به صورت موزاییک شده و با رزولوشن بسیار بالا در اختیار شما قرار خواهند گرفت. از آنجایی که روی به‌روزرسانی سالانه این تصاویر می‌توانید حساب باز کنید، این امکان را دارید که برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز از همین حالا انجام دهید. پس فرصت را از دست ندهید و همین امروز با ما تماس بگیرید و از جزئیات بیشتر این طرح مهم با خبر شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *