آیا به تصویر به‌روز یک محدوده در اسرع وقت نیاز دارید؟ آیا محدوده شما در منطقه‌ای است که ماهواره ها اغلب از آن تصویربرداری نمی‌کنند و آرشیو قابل‌توجهی وجود ندارد؟ اگر اینچنین است ماهواره TripleSat راهکار مناسبی برای مشکل شما محسوب می‌شود.

تصویر ماهواره ای triplesat از پیست جهانی مارکو سیمونچلی میسانو

در بسیاری از موارد ممکن است برای شهرها یا روستاهای کوچک و متوسط و یا نواحی خارج شهر مانند نواحی کشاورزی و کوهستانی تصاویر چندانی وجود نداشته باشند. به طور معمول تصویربرداری سفارشی این مناطق اگر طریق ماهواره‌های شرکت دیجیتال گلوب انجام گیرد ممکن است نیمی از سال به طول بینجامد. اگر هم تصمیم بگیرید زمان را با پول بخرید باید حجم قابل توجهی از بودجه یک پروژه را به این کار تخصیص دهید و یا اصلا بی‌خیال موضوع شوید. اما خوشبختانه از سال گذشته تاکنون ماهواره ای به نام TripleSat به فضا پرتاب شده است که قادر است تصویر هر نقطه از زمین را برداشت نماید. همان‌طور که از نام این ماهواره پیداست، همواره سه ماهواره به طور همزمان در مدار خود آماده تهیه تصاویری با رزولوشن ۱ متر هستند.

مزیت ماهواره رزولوشن بالای TripleSat قدرت تهیه تصاویر سفارشی در اسرع وقت است، به طوری که می‌توان گفت این ماهواره سریع‌ترین ماهواره تصویربرداری سفارشی است. این ماهواره نه تنها از سرعت بالایی در تصویربرداری با رزولوشن بالا برخوردار است بلکه می‌توان گفت تصاویر آن عریض‌ترین تصاویر (۴/۲۳ کیلومتر) رزولوشن بالا از سطح زمین است. چنین قابلیتی خود در سرعت و کیفیت تصاویر تهیه شده از مناطق با وسعت بالا موثر است.

مشخصات فنی ماهواره TripleSat

تاریخ پرتاب: جولای ۲۰۱۵
باندهای طیفی: پانکروماتیک، ۴ باند مولتی اسپکترال شامل باندهای آبی، سبز و قرمز و مادون قرمز نزدیک NIR
رزولوشن:
– در آف نادیر ۵ درجه: ۹۹ سانتی‌متر پانکروماتیک، ۹۶/۳ متر مالتی اسپکترال
– در آف نادیر ۲۵ درجه: ۲۳/۱ سانتی‌متر پانکروماتیک، ۹۲/۴ متر مالتی اسپکترال
– در آف نادیر ۳۵ درجه: ۵۸/۱ سانتی‌متر پانکروماتیک، ۳۲/۶ متر مالتی اسپکترال
عرض نوار برداشتی: ۴/۲۳ کیلومتر (به نسبت آف نادیر و ارتفاع مدار تغییر می‌کند)
ارتفاع مدار: ۶۵۱ کیلومتر

با توجه به مشخصات و ویژگی‌های منخصر به فرد این ماهواره، تصاویر اخذ شده می‌تواند کاربرد وسیعی در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری، شناسایی و نظارت بر تغییرات، نظارت مستمر بر منابع حیاتی شامل منابع طبیعی، آب، کشاورزی و منابع نفت و گاز و انرژی، محیط زیست و پاسخ سریع به بلاهای طبیعی و رویدادهای غیرمترقبه داشته باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *