توسعه زیرساخت به عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات مهندسی عمران از یک طرف موجب عمران و آبادانی کشور می‌گردد و از طرف دیگر اجرای هر پروژه می‌تواند فشار زیادی را به طبیعت وارد سازد. امکان استفاده چند منظوره از منابع اطلاعات مکانی این امکان را فراهم می‌آورد با هزینه و زمان کمتر اشراف بیشتری بر پروژه‌ها داشته باشید. شرکت آرکاسایمپ تاکنون افتخار ارائه انواع خدمات مهندسی عمران نقشه برداری در چندین پروژه ملی نظیر سه سد بزرگ کشور را داشته است.

_

آنچه کارشناسان و مدیران نیاز دارند

_
صحت‌سنجی آسان
و کم‌هزینه نتایج
داده‌هایی برای ارزیابی و امکان‌سنجی‌ تصمیمات مختلف
مستندسازی و نظارت
بر پیشرفت پروژه
اجرای عملیات با هزینه کم
و در زمان کوتاه

آنچه انجام می‌دهیم

خدمات تخصصی حوزه سدسازی 

تعیین انتخاب بهترین محل سد با استفاده از مدل‌سازی و به نقشه درآوردن لایه های اطلاعاتی اعم از  زمین شناسی، مورفولوژی، توپوگرافی، هیدرولوژی اطلاعات اجتماعی و فرهنگی و غیره و تلفیق آنها در محیط GIS  توسط ما صورت می پذیرد.

طراحی، ایجاد و قرائت یک شبکه ژئودتیک دقیق محلی به منظور پیاده‌سازی و احداث سازه‌های سد و رفتارسنجی آنها یک نیاز اساسی در این نوع پروژه ها محسوب می شود. 

یک پروژه عمرانی بدون ایجاد، برداشت ایستگاه های مبنایی و عوارض مرجع امکان پذیر نمی باشد. برداشت عوارض مهم بوسیله تجهیزات بسیار دقیق مهندسی نقشه‌ برداری زمینی و نقشه‌ برداری ماهواره‌ ای ما مبنای دقیقی برای کلیه فعالیت های آتی شما خواهد بود. 

پیش از عملیات آبگیری سد، لازم به محاسبه نهایی حجم مخزن در کمترین زمان ممکن می باشد. با استفاده از نقشه توپوگرافی یا کانتوری به دست آمده از دو روش ماهواره ای و پهپادی می توانیم این داده های لازم را در اسرع وقت و دقت بسیار بالا فراهم آورده ایم.

اندازه‌گیری فرونشست و جابه‌جایی زمین با دقت سانتی‌متر با استفاده از داده های راداری ماهواره ای بازه‌های تعیین شده زمانی امکان پذیر است.

تهیه نقشه کاربری زمین با تلفیق تصاویر ماهواره ای مالتی اسپکترال رایگان و تجاری در مقیاس های مختلف را امکان پذیر نموده ایم. 

از نقشه‌های دقیق ثبتی روستایی و کشاورزی ما می توانید در تملکت و مدیریت این اراضی استفاده نمایید.  

با محاسبه احجام خاکی پروژه‌های سدسازی، حجم استخراجی و دپومتری منابع قرضه و به همراه تهیه نقشه تغییرات ایجاد شده در بازه های زمانی مختلف کمک شایانی در تعاملات بین کارفرما و پیمانکار فراهم می سازیم. 

خدمات تخصصی حوزه راه‌ سازی، راهداری و پل‌ سازی

تهیه نقشه‌ توپوگرافی در مقیاس بزرگ (۱:۲۰۰۰ تا ۱:۵۰۰) با تجهیزات بسیار دقیق نقشه‌ برداری‌ زمینی و پهپادهای فتوگرامتری مسیر کرده ایم. 

پایه‌گذاری درست فعالیت‌های نقشه‌ برداری بوسیله طراحی، انتقال، ایجاد و قرائت دقیق یک شبکه ثابت توسط کارشناسان ما فراهم می شود. 

 اشراف بیشتر بر جزئیات بوسیله تصاویر ارتو با رزولوشن بسیار بالا و مدل سه‌بعدی املاً متریک ما از  مسیر و ابنیه موجود در منطقه حاصل می شود. 

ارتقای فاز اول طراحی در مقیاس های ۱:۱۰۰۰۰ تا ۱:۵۰۰۰ با استفاده از مدل‌ های رقومی ارتفاع ماهواره‌ ای امکان پذیر است. 

برداشت و ترسیم پروفیل‌های طولی و عرضی و محاسبه احجام خاکی پروژه را با دقت و سرعتی بیشتر از روش‌های سنتی امکان پذیر کرده ایم. 

با به نقشه درآوردن انواع رایج خرابی‌های جاده با تصاویر پهپادی با رزولوشن کمتر از یک سانتی‌متر و آنالیز اتوماتیک تصاویر می توانیم خدمات ارزنده ای را ارائه دهیم. 

سایر خدمات تخصصی حوزه مهندسی عمران و توسعه زیرساخت 

پروژه‌های عمرانی و خصوصا پروژه‌های زیرساخت اغلب با افزایش هزینه‌های پیش‌بینی نشده و تأخیر در زمان‌بندی پروژه همراه‌اند. یکی از بهترین منابعی اطلاعاتی که مدیران پروژه و مهندسین از آن برای رصد این دو مشکل مهم استفاده می‌نمایند تصاویر ماهواره‌ ای و تصاویر هوایی هستند.
تصاویر ماهواره‌ ای و هوایی از حیث اشراف مناسب بر محل اجرای پروژه، در دسترس بودن، مدیریت از راه دور بدون نیاز و یا کمترین نیاز به حضور در محل و هزینه بر سایر منابع دیگر ارجحیت دارند.

طرح دعاوی حقوقی از سمت سازمان‌های متولی محیط زیست، منابع طبیعی و یا مالکان زمین و یا پیمانکاران یک پروژه عمرانی بسیار محتمل است. در اختیار داشتن اسناد و ادله کافی در این راستا می‌تواند از چنین هزینه‌هایی جلوگیری کرده و یا کارفرمایان را در رسیدن احقاق حقوق خود یاری رساند. آرشیوی از تصاویر ماهواره‌ای و هوایی قبل، حین و بعد از یک پروژه عمرانی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

درخواست مشاوره رایگان

 

به مشاوره

نیاز دارید؟

با ما تماس بگیرید

و سوال خود را از یک کارشناس بپرسید

آنچه انجام داده‌ایم

برخی پروژه‌های تخصصی حوزه مهندسی عمران