فتوگرامتری و سنجش از دور هنر، علم و فناوری به دست آوردن اطلاعات قابل اعتماد با استفاده از تصویربرداری غیر تماسی و استفاده از سنسورها در حیطه زمین و محیط آن، و دیگر اشیاء فیزیکی و پردازش آنها از طریق ثبت، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و ارائه است.

انجمن بین المللی فتوگرامتری و سنجش از دور(ISPRS)، یک سازمان غیر دولتی است که به توسعه همکاری بین‌المللی برای پیشرفت فتوگرامتری و سنجش از دور و برنامه‌های کاربردی آن اختصاص یافته است. حوزه‌های کاربردی و علمی این جامعه شامل فتوگرامتری، سنجش از دور، سیستم های اطلاعات مکانی و همچنین کاربردهای کارتوگرافی، ژئودزی، نقشه برداری، مهندسی و نظارت و حفاظت از زمین و محیط زیست است.

کنگره هر سال یکبار شرکت‌کنندگان در سراسر جهان را گرد هم می‌آورد. این گردآوری روابط بین محققان، متخصصین و نمایندگان سازمان‌های دولتی و غیر دولتی را تقویت می‌کند و در نتیجه همکاری‌ها را در این زمینه افزایش می‌دهد. همه سازمان‌های علاقه‌مند شرکت در این کنگره به عنوان غرفه‌دار، از این فرصت برای ارائه محصولات و خدمات خود به رهبران این حوزه بهره‌مند خواهند شد. دوره قبلی این همایش در سال ۲۰۱۶ در پراگ، جمهوری چک برگزار گردید.

این دوره دانشکده مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی دانشگاه تهران با همکاری انجمن بین المللی فتوگرامتری، سنجش از دور و اطلاعات مکانی (ISPRS) دومین همایش بین المللی پژوهش های اطلاعات مکانی(GI Research 2017)، چهارمین همایش بین المللی مدلها و سنجنده ها در فتوگرامتری و سنجش از دور (SMPR 2017) و ششمین همایش بین المللی مشاهدات زمینی در تغییرات محیطی (EOEC 2017) را از ۱۶ تا ۱۸ مهرماه ۹۶ در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار کرد. این رویداد شامل سخنرانی‌های علمی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی بود که پژوهشگران رشته‌های مختلف را جهت تعامل و تبادل دانش، تجربه‌، و ایده‌ها در علوم اطلاعات مکانی و تغییرات محیطی گرد هم آورد.

ما به عنوان شرکت مدیریت و پردازش اطلاعات مکانی آرکا در این نمایشگاه تخصصی حضور داشتیم  و موفق به دیدار و آشنایی با اساتید ایرانی و خارجی و همچنین صاحبان صنعت‌های مربوطه شدیم.  در این راستا ضمن معرفی فعالیت‌ها و تجارت خود در این همایش و نمایشگاه، نشست‌هایی نیز با سازمان‌های دولتی و خصوصی برگزار کردیم. در نهایت این حضور سه روزه، ما را در معرفی هر چه بهتر توانایی‌های خود در این زمینه، همچنین آشنایی با تجارب و مهارت‌های سایر شرکت‌ها و ایجاد رابطه موثر با آنها یاری رسانید. لذا جا دارد از همه بازدیدکنندگان این نمایشگاه و سایر غرفه‌هایی که پذیرای ما بودند نهایت تشکر را بنماییم.

آرکا در نمایشگاه ISPRS

آرکا در نمایشگاه ISPRS آرکا در نمایشگاه ISPRS

آرکا در نمایشگاه ISPRS

آرکا در نمایشگاه ISPRS

آرکا در نمایشگاه ISPRS

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *